EN WE GAAN NOG NIET NAAR HUIS ETC. - Reisverslag uit Muğla, Turkije van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu EN WE GAAN NOG NIET NAAR HUIS ETC. - Reisverslag uit Muğla, Turkije van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu

EN WE GAAN NOG NIET NAAR HUIS ETC.

Door: Willem en Heleen

Blijf op de hoogte en volg willem en heleen

27 November 2009 | Turkije, Muğla

EN, WE GAAN NOG NIET NAAR HUIS, NOG LANGE NIET (2x).

Vanaf de grens tussen Syrie en Turkije hebben we een fantastische tocht gemaakt helemaal langs de zuid- en de westelijke kust, tot aan de grens van Turkije en Bulgarije waar we nu Bijna zijn. De eerste plaats van overnachting was heel grappig, speciaal voor jou Bernhard misschien ooit als je gaat, in een birdwatchers hotel.in Tasuko geslapen.. Boven dat plaatsje ligt een grote delta waar zich allerlei vogels bevinden; vanuit dat hotel kon je prachtige excursies maken. Het hotel zelf zat vol opgezette bijzondere vogels en overal hoorde je vogelgeluiden.
De volgende dag weer een mooie tocht gemaakt en halverwege, bij een prachtige uitzicht op een baaitje met een strandje, hebben we, in een eenvoudig restaurantje, buiten gegeten en een wijntje gedronken hoog boven de baai .Een heel aardig echtpaar kookte voor ons en grilde de vis die ze s’nachts gevangen hadden. Willem geniet hier dubbel want hij krijgt overal rijpe zoete tomatenschijfjes zonder velletjes en verse vis die niet naar vis smaakt. ’s Avonds sliepen we in Alanya en toen besloten we, wat eerst nog wel het plan was, niet te gaan golfen maar heel rustig en genietend langs de kust naar de grens Turkije-Bulgarije te rijden. Eigenlijk wel jammer voor Hans en Margreet maar zij vlogen terug naar Nederland en wij moesten hoe dan ook naar die grens. We hebben hen de volgende dag in Antalya afgezet en na een roerend afscheid zijn we door gereden naar Kas. Niet na een heerlijke verse jus onderweg gedronken te hebben in het zonnetje. Om 15.00 uur in Kas en daar wat rondgewandeld; een heel leuk toeristisch havenplaatsje maar nu niet druk omdat het buiten het seizoen is, maar vanwege het mooie weer er toch nog wat mensen zijn.

Volgende ochtend had Dinno een lekke band maar snel samen met Willem was de reserveband er zo onder, , en binnen een uur reden we weer de bergen in op naar Dailyan, op aanraden van vrienden van Dinno en Riet.
Een onvergetelijk plaatsje. We waren er vroeg en het bleek dat daar diverse boottochten naar een schildpadeiland gingen. Met zijn vieren huurden we een grote boot met schipper en hebben uren door de kreken gevaren, Lycische koningsgraven gezien in de rotsen, en ijsvogeltjes die vlak boven het water vlogen en dan, die heerlijke rust op het water. Op het turtle-eilandje helaas geen turtles aqanwezig wel een paar zieke beesten in een speciaal bassin. Ze zaten allemaal onder het zand…. Maar de tocht was fantastisch.
Weer aan wal roken we een open haard en liepen in de richting van een leuk oud hotelletje waar die haard brandde. We hadden het koud gekregen op het water dus heerlijk een wijntje besteld en een bridgeje geleg bij dat vuurtje..
Volgende morgen richting Mugla, een oude Ottomaanse stad, gereden, het oude deel bekeken , dat viel wat tegen en na de koffie richting Efese gereden.
Wordt straks vervolgd.

• 27 November 2009 - 16:59

Wen En Ada:

Blijf nog maar lekker lang en veeeel :) genieten. Een goede reis verder.

• 27 November 2009 - 17:40

Aadje Timman:

Wederom een mooi verslag van jullie fantastische reis, geniet bij elk verslag zo heerlijk geschreven, ben er eigenljk een beetje bij met wat fantasie!!Geniet nog en veel plezier!!

• 28 November 2009 - 23:00

JWK:

Klinkt gezellig hoor. Leuk ook die video die jullie geplaatst hebben. Klassieker met die voeten zo...haha.