JORDANIE, LAND VAN HET OUDE TESTAMENT - Reisverslag uit Amman, Jordanië van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu JORDANIE, LAND VAN HET OUDE TESTAMENT - Reisverslag uit Amman, Jordanië van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu

JORDANIE, LAND VAN HET OUDE TESTAMENT

Door: Willem en Heleen

Blijf op de hoogte en volg willem en heleen

24 November 2009 | Jordanië, Amman

JORDANIE, LAND VAN HET OUDE TESTAMENT

Vanuit Amman maakten we de laatste dag nog een mooie tocht naar de jordaanvallei, die enkele kilometers ten noorden van de Dode Zee ligt. We reden naar de doopplaats van Jezus,
wat Bethanie over de Jordaan heet. De Jordaan viel ons een beetje tegen, wij zouden het een klein beekje noemen. Er zit helaas nog weinig water in. Jordaan betekent meander. Hij kronkelt door het land en komt uit in de Dode Zee. Na een serene toegangsweg door bossages kom je uiteindelijk op de plek waar Johannes de Doper hoogst waarschijnlijk Jezus gedoopt heeft Wij liepen daar met meerdere mensen, waarvan de meesten zeer onder de indruk waren. Men deed de handen in het water, maakte armen nat het was voor je gevoel echt een heilige plek
Hierna reden we via een 10 km lang smal weggetje omhoog naar de mount Nebo, welke Mozes na 40 jaar omzwervingen met zijn volk bereikte. Mozes beklom de berg tot de top Pisga die tegenover Jericho ligt.. En Mozes zag het beloofde land (de vruchtbare en groene Jordaanvallei) voor zich liggen. Maar de Here zei tegen hem: aan Uw nageslacht zal ik dit land geven en gij zult daar niet overheen trekken. En toen stierf Mozes de knecht des Heren.
En wij stonden daar en zagen die prachtige groene vallei liggen, en dat was nu dus het beloofde land. We stonden daar maar met een paar mensen en het was heel indrukwekkend.

• 24 November 2009 - 09:46

JWK:

Goed voorbereid en belezen papa! Je kunt je nog bekeren;-)