UITTOCHT UIT EGYPTE - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu UITTOCHT UIT EGYPTE - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu

UITTOCHT UIT EGYPTE

Door: Willem en Heleen

Blijf op de hoogte en volg willem en heleen

15 November 2009 | Jordanië, Akaba

UITTOCHT UIT EGYPTE

Vanuit het hotel Morgenland (hoe komen ze aan zo’n naam) vlak bij het Catharina-klooster reden we richting Nuweiba. Dat ligt vlak boven Sharm al Sheik de bekende badplaats. Vandaar uit vertrok onze boot richting Jordanie. 13.00 uur vertrekken, rond half 5 zouden we aankomen in Aqaba. Vanaf half elf zou een gids uit de buurt helpen uitklaren. Om acht uur vertrokken we uit ons hotel en via een adembenemende route kwamen we rond half elf aan bij de haven. De gids stond er al. Die heeft alles prima gedaan, maar ipv van 13.00 uur vertrekken ging die boot, Shehrazade, maar niet weg. Inmiddels, tegen drieen, meerde de fastferry, Nephertite, uit Aqaba aan.
Wij hadden daar graag op gewild want die voer in anderhalf uur naar de overkant maar dat kon niet geregeld worden vanuit Nederland. Bij onze (langzame)boot gingen ineens de achterkleppen naar beneden (om half 4) dus wij dachten hiep hoi. Maar nee hoor, daar reed een grote vrachtwagen met een nog grotere zwaar beschadigde, als sleep, die bleek op de weg omgevallen te zijn, achter uit op een ongeveer 4 meter brede achterklep. Nou je begrijpt het al heen en weer, heen en weer enz. Toen kwam een van ons op het idee: misschien kunnen we mee op de fastferry, dat scheelt weer twee uur. En ja hoor dat kon, hele vriendelijke mensen ettelijke dollars bij betalen en na een half uur de boot op: half 5. Een prima plaats boven, direct de kaarten op tafel, heel gezellig maar hij ging nog niet weg. Ineens een schok door ons heen, wat zie ik daar? ja hoor daar gaat onze slowboot in volle vaart de zee op. Net zoals je bij appiehein van kassa verwisselt. Nou je begrijpt onze opschudding. Maar uiteindelijk toch weggevaren om kwart over 5 .Een gids stond ons geheel onverwacht op te wachten om ons uit te klaren want het bleek dat geen enkele beambte engels sprak, dus dat is ondoenlijk voor ons. Om half negen zaten we in ons hotel, met uitzicht op Eilat, aan tafel te genieten van ons 25e gegrilde kippetje.

• 15 November 2009 - 14:56

Marieke:

Die boottocht van Egypte naar Jordanie viel dus reuze mee achteraf?
    is het eten een beetje saai;eten jullie alleen maar kip?
    lfs

• 15 November 2009 - 16:09

Stan:

Dank zij Frans Schut
    kan ik jullie reis volgen
    Wel heel afwisselend en het vergt wel wat tact en geduld.
    Maar jullie krijgen er heel wat voor terug.
    Hartelijke groet en nog veel genieten.

• 15 November 2009 - 18:49

Désirée:

Wij begrijpen er soms niks van dat de dingen gaan zoals ze daar gaan;maar jullie komen toch op de geplande plekken aan.Fantastisch!!!

• 15 November 2009 - 18:54

JW:

Nooit van rij wisselen zeg ik altijd. Kip is toch het meest veelzijdige stukkie vleesch?

• 16 November 2009 - 10:05

Henk En Ingrid :

vandaag weer wat gelezen van jullie trip.
    heel leuk.
    in Den Dolder gaat tot nog toe alles goed dus doe maar rustig aan

• 16 November 2009 - 16:21

Freek En Evelyn:

leuk om weer van jullie te horen en blij dat alles goed gaat.. mooi verslag heleen, en die kip, daar moesten we wel heel erg om lachen. zodra jullie weer terug zijn geen kip maar gewoon lekkere kabeljauw!
    goede reis en veel plezier hartelijke groet
    f en e