Midden en noord Jordanie - Reisverslag uit Ḑānā, Jordanië van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu Midden en noord Jordanie - Reisverslag uit Ḑānā, Jordanië van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu

Midden en noord Jordanie

Door: Willem en Heleen

Blijf op de hoogte en volg willem en heleen

21 November 2009 | Jordanië, Ḑānā

MIDDEN EN NOORD JORDANIE ,

Vanuit Petra hebben we op aanraden van Wanda (de gids van ons vriendinnengroepje Jordanie) het natuurreservaat Dana bezocht. Een prachtige tocht vanuit Petra en het zou behoorlijk groen moeten zijn maar vanwege de droogte viel dat wat tegen. Het dorpje Dana is v rij authentiek met een paar typische hotelletjes en prachtig uitzichten op een Wadi
In een typisch backpackers hotel dronken we koffie op fleurige banken buiten op een terras. We genoten van de rust. Daarna een beetje het dorpje door gewandeld waar we overal echte wandelaars tegen kwamen, die of een fikse wandeling achter de rug hadden of dat nog gingen doen. Een uitgesproken wandelgebied, zeker in deze tijd van het jaar. Weer op tijd terug in Petra
Een rustig dagje en dat zo nu en dan nodig. De volgende dag gingen we weer vroeg op pad richting Amman en tussendoor eerst nog een bezoekje aan ( volgens het boekje) bekende hot water springs te brengen. En zo geschiedde.
Via de Kingshighway zagen we na verloop van tijd een bordje: hotwatersprings. Dat weggetje werd hoe langer hoe smaller en hoger zonder afrastering , maar de uitzichten steeds mooier. Het eindpunt kwam vrij plotseling. Huisje met slagbomen en 2 mannetjes, en voor 40 dollar mochten we naar binnen. Wat krijgen we daar te zien was de vraag want het plaatje in ons boek beloofde iets geweldigs. Een kleine bron met water tot aan je knieen en een grotere waar je tot je broekriem ( dus aangekleed) in mocht. Nou dus dan maar omgekeerd weer voorzichtig naar beneden gereden richting Amman en onderweg aan kinderen nog leuke cadootjes uitgedeeld: bellenblaas, kleurpotloden, puzzels en snoep aan een moedertje die met 5 kindertjes een kudde schapen en geiten liep te hoeden. We wilden aanvankelijk nog naar de Jordaan en de Dode Zee maar dat was te veel hooi op onze vork, dus op naar ons volgend verblijf. Precies voor donker kwamen we aan in Amman en de taxi leidde ons weer perfect naar het goede adres.

• 22 November 2009 - 12:22

Frans En Toos:

Beste luitjes
    Als je in Amman bent mag je beslist een uitstapje naar de dode zee niet missen om daar in te dobberen op je rug en om mooie zout-kristallen op te rapen . Geniet volop want straks in Syrië staat jullie nog veel moois te wachten !
    Groetjes Frans en Toos

• 22 November 2009 - 16:44

Jacobien:

Wat een fantastische reis zijn jullie weer aan het ondernemen. Prachtige woestijnen, veel cultuur en avontuur.We volgen het via deze site met veel belangstelling.
    Liefs, jacobien

• 22 November 2009 - 17:27

Eric En Jacqueline:

leuke foto waar jullie met z'n allen zitten. Wensen jullie een goede terugreis en hopen jullie 19 december ook te zien in Berkel en Rodenrijs als jullie kunnen.

• 22 November 2009 - 21:20

Ada De Laive:

Ach op zo'n lange reis kan je niet alles plannen: sommige plaatsen veel te kort (Petra) andere had je niet voor om hoeven rijden ( de water springs!)
    We genieten van alles, ook nu de reisverslagen van de anderen gelezen plus alle foto's bekeken...ik ben kapot van het reizen en de emoties !
    Op de een of andere manier werkt het WaarBenJijNu op de kaart niet (zoals bij de vorige reis), maar kan ook aan mijn computer liggen !
    verheug me op de Syrie belevenissen
    liefs
    aadje

• 23 November 2009 - 10:05

JWK:

Lijkt me raar om weer terug te zijn. Is het heel anders? Goed dat het lukt met die foto's! Liefs

• 26 November 2009 - 18:56

Carine Dekker:

jullie foto's zijn ook prachtig!! dikke zoen carine