Rondje middellandse zee - Reisverslag uit Den Dolder, Nederland van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu Rondje middellandse zee - Reisverslag uit Den Dolder, Nederland van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu

Rondje middellandse zee

Door: Willem en Heleen

Blijf op de hoogte en volg willem en heleen

19 Augustus 2009 | Nederland, Den Dolder

Vrienden en Vriendinnen,
We gaan er weer tegenaan. Ditmaal voor een lange reis die we `rondje middellandse zee`genoemd hebben. Vandaag zitten we nog midden in de voorbereidingen van onze reis die we gaan maken door Noord Afrika. Vanuit Marseille varen we met de Ferry naar Tunis, rijden door Tunesie naar Libye en vervolgen onze reis door Egypte, Jordanie en Syrie om daarna via Turkije's zuidkust terug te keren naar Europa.
Ons weblog hebben we net aangemaakt (19-08-2009)en oefenen wat met het invoeren van tekst en foto's. Later proberen we jullie zoveel mogelijk te informeren over ons dagelijks leven in den vreemde. De tot nu toe verrichte administratieve handelingen (paspoorten, visa, verzekeringen, grenspassages voor de auto's, overleg met het reisbureau etc) kostten ons inmiddels uren tot dagen werk, maar het resultaat is al duidelijk zichtbaar. We zijn in het bezit van bovengenoemde documenten, rijbewijzen (internationale), we zijn extra verzekerd, hebben onze injecties ontvangen en we hebben goed contact met ons reisbureau `Mondi`dat ervaring heeft met reizen in de Noord-Afrikaanse contreien, maar we bezitten nog geen visa. Dat wordt aan de grens geregeld! We bezitten landkaarten, reisboeken, geschiedenisboeken dus we lezen en bestuderen. We gaan weer schrijven over onze ervaringen in de landstreken van de Feniciers, de Grieken en Romeinen, de kruisridders, Byzantijnen en tot slot de Arabieren. We gaan er weer wat foto´s bij plaatsen om het verhaal 'op te leuken'. Liefs Heleen en Willem en tot de 15e Okt.want dan gaat het gebeuren

• 05 Oktober 2009 - 09:04

Juliette:

Beste Heleen en Willem, We wensen jullie een interessante, gezonde, en wellicht enerverende reis want 'wie reist heeft veel te verhalen', maar kom in ieder geval met z'n allen gezond weer thuis.
    Hans en Juliette

• 05 Oktober 2009 - 13:45

Marieke:

Lieve papa en mama,

Net als bij jullie vorige reis, zal ik ook dit keer weer zo ontzettend uitkijken naar jullie nieuwe interessante, boeiende reisverslagen, erg spannend hoor!Ben zeer benieuwd.
    Liefs,Marieke

• 05 Oktober 2009 - 18:32

Clementine Balm:

Mijn enige zorg zou zijn, of er wel wijn aan boord is!!!

• 06 Oktober 2009 - 15:15

H. En I. Houtzager:

Een hele goede reis gewenst en wij zullen waken over jullie thuisfront.

Blijf gezond en kom weer heelhuids terug.

• 07 Oktober 2009 - 13:41

Eric En Eline:

Nou, het werkt allemaal prima! Veel plezier en een fantastische reis wensen we jullie! Tot Donderdag bij het uitzwaaien, E en e.

• 07 Oktober 2009 - 14:41

Thecla En Aldert Bla:

Lieve Heleen en Willem
    Wij wensen jullie en je reisgenoten een hele mooie en spannende reis toe.
    Ook Noord Sfrika is heel mooi.
    Uiteraard ook een behouden thuiskomst.
    groeten

• 08 Oktober 2009 - 19:37

Ada De Laive:

Lieve Heleen en Willem,

Na de prachtige Zijde Route..weer een nieuwe marathon!...de speciale Zee Route ! ..en oooo, wat ga ik weer genieten van jullie verhalen en foto's !
    De voorbereiding en het motornummer zien er al zeer gedegen uit !
    Sterkte met de laatste spannende organisatie dagen
    en toi toi
    Aadje

• 10 Oktober 2009 - 13:29

Anita En Theo Ketjen:

Lieve Heleen en Willem,
    Dit wordt weer een spannende reis voor jullie! Wij zullen het volgen! Ik zie dat Spanje niet in het programma staat. We hebben pas geleden vier dagen feest gevierd om de inval van de Moren te vieren en vervolgens hebben de Christenen het land weer heroverd op de Moren. Het ga jullie goed tijdens de reis en kom vooral weer gezond thuis.
    Anita

• 12 Oktober 2009 - 06:57

Ria En Kuhrt Knaud:

Lieve Heleen. Beste Willem.Wat een onderneming!Wij wensen jullie en jullie reisgenoten een goede reis toe en een behouden thuiskomst.Doe Rob de groeten.Hartelijke groeten Ria en Kuhrt Knaud

• 12 Oktober 2009 - 16:07

Jos En Josée:

Beste Willem en Heleen,

Heel veel plezier en wij hopen dat jullie heelhuids en gezond weer terugkomen om de spannende verhalen van jullie reis te kunnen vertellen. Laat je niet "kidneppen" en tot ziens. J & J

• 13 Oktober 2009 - 13:29

Rudi:

Ik wens jullie een geweldige reis, geniet er van, en kom gezond weer thuis, maar pas wel goed op al het loslopend wild !!!
    Rudi

• 14 Oktober 2009 - 19:29

Kiki En Edgar :

Goeie reis en heel veel plezier! We volgen jullie op je weblog!

• 15 Oktober 2009 - 07:29

Henny:

Een hele gezellige vakantie met z'n allen en gezond weer terug! liefs Henny

• 15 Oktober 2009 - 08:54

Jan-Willem:

Lieve papa en mama, op dit moment vertrekken jullie. Ik vind het geweldig wat jullie doen. En weer helemaal bij de tijd met weblog, mobiel en laptop. Echt trots ben ik op jullie. Heel veel plezier met het rondje! Liefs JW

• 17 Oktober 2009 - 08:45

Anneke Sonnega:

lieve Heleen en Willem,
    Zo de kop is eraf nu het staartje nog!!
    Heel veel plezier, geniet ze en ik kijk weer uit naar de verhalen.

• 17 Oktober 2009 - 19:18

Aad En Désirée:

wat een prachtige reis weer
    we wensen jullie veel plezier en veel interessante ontdekkingen en we gaan jullie volgen,

• 17 Oktober 2009 - 23:27

Joe En Mieke:

Hoi Heleen en Wim,
    Een ontzettende gezellige en spannende reis toegewenst van ons.
    Ik zie er naar uit om over al jullie adventuren te lezen.

Liefs
    Mieke