Tunesie hier 18/10/2009 - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu Tunesie hier 18/10/2009 - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van willem en heleen koers - WaarBenJij.nu

Tunesie hier 18/10/2009

Door: Willem en Heleen

Blijf op de hoogte en volg willem en heleen

19 Oktober 2009 | Tunesië, Tunis

Tunesie hier 18-10-2009

Na een paar dagen gedebatteer over hoe we naar Marseille zouden reizen, over Antwerpen, Eindhoven of over Duitsland, besloten we donderdagochtend toch over Antwerpen te gaan en dat was een goede keuze. Na, door familie en vrienden uitgezwaaid te zijn vertrokken we rond 11.00 uur en waren zes uur later in ons eerste "echt frans hotelletje" , 25 km onder Langres aangeraden door Evelyn en Freek. Helemaal fantastisch en een welkomstbrief door hen naar dat hotel gefaxed. Heerlijk gegeten en een wijntje gedronken. De volgende dag in 6 uur naar Marseille gereden bij,opnieuw, prachtig reisweer. Tot voorbij Lyon plus 7 graden maar richting Marseille werd het gelukkig hoe langer hoe warmer en om half vier zaten we in een heerijk zonnetje op het terras van ons hotel. De eerste 1000 km van onze reis zat erop van de ongeveer 10.000. Rob en de rest van ons gezelschap kwamen rond 6 uur aan, dus weer een wijntje,lekker gegeten en gezellig bijgepraat.
Dag 3 onze boottocht naar Tunis begon wat moeilijk om dat er een deviation naar de haven was, maar uiteindelijk na 3 x hetzelfde gebouw gezien te hebben bereikten we toch de goede plek.Na eindeloze controles bleken we geen goede kaartjes ontvangen te hebben wij dachten dat Rob of Dinno die hadden' wat uiteindelijk resulteerde in het niet hebben van een hut. Die hadden we dus in april al gereserveerd en betaald,en we hadden een bevestigingsnummer, maar ja met de franse slag gaat dat zo en mensen die gewoon met contant geld die boot opgaan gaan dan voor. Maar met enige moeite kregen we dan toch een prachtige hut op de 9e verdieping en gelukkig was het rustig weer dus zijn we al zonnebadend, bridgend,en lekker etend in Tunis aangekomen. Daar was het moeilijk inklaren maar met anderhalf uur waren we dik tevreden dat zou nog wel eens langer kunnen gaan duren bij de andere grenzen. Een hele keurig meneer met een bordje WASSENBORG PARTY stond ons op te wachten en heeft ons vervolgens in een super tempo een groot gedeelte van het mooiste van Tunis en omgeving laten zien. Eerst naar het heel bekende Bardo museum met zijn zeer bijzondere mozaieken, we hebben onze ogen uitgekeken en zelden zulke prachtige tableaus gezien. Pas de laatste decennia zijn deze ov er gebracht naar het museum en gerestaureerd. Daarna gingen we in een rap tempo naar Carthago wat op een zeer strategische plek lag prachtig uitzicht op zee zodat men de vijand van alle kanten kon zien aan komen maar waar nog weinig van over is. wel maquettes waarop men duidelijk heeft gemaakt hoe de situatie vroeger is geweest.
Na nog een of ander kunstdorpje bekeken te hebben met een nog autentiek huis in mediterrane stijl, waren we wel aan een een warme douche plus lekkere maaltijd toe. In een prachtig hotel zitten we nu en gaan morgen verder met een fantastische gids nog veel mooie dingen bekijken. Hopelijk hebben we over een paar dagen weer internet aansluiting in Libie, dus houden we jullie op de hoogte.

• 19 Oktober 2009 - 09:48

Ada De Laive:

Hello there,

Donderdag 10.30 stond ik voor de Hertenlaan,wat een stilte...gelukkig was Marieke nog in huis,dus wist ik dat de caravaan iets eerder dan gepland goed vertrokken was ! Heel gezellig met Marieke bijgebabbeld !
    Leuk reisverslag...en wat zijn jullie al ver weg en veel beleefd !!Ik neem aan dat de foto's in Libie geplaatst worden.
    doe Gadaffi de groeten en geniet !!!
    liefs Ada

• 19 Oktober 2009 - 10:51

Anca:

ondanks de strubbelingen met het op de boot komen een mooi begin van jullie reis. ik volg jullie en geniet zo mee groetjes

• 19 Oktober 2009 - 13:29

JW:

Goed zeg, de eerste update. Alle online media werkt dus. Al foto's?

• 19 Oktober 2009 - 19:05

Taco En Nel:

hoi luitjes,

wat een reis hebben jullie al gehad. hartstikke interessant, wat een belevenis toch. ik neem mijn petje voor jullie af hoor. hier gaat alles goed, geen mankementen op en rondom het huis. heel veel plezier nog en blijven genieten.

groetjes

• 20 Oktober 2009 - 11:39

Frans En Toos:

Wat heerlijk dat jullie zo goed door een gids naar de mooiste plekjes begeleid worden .Dat is echt genieten en wij genieten met jullie mee. Goede reis verder en als jullie Gadaffi tegen komen , zeg hem dat ik hem bewonder voor wat hij voor zijn land doet .
    Groetjes ; Frans en Toos

• 20 Oktober 2009 - 15:08

Wen En Ada:

Mooi begin van jullie reis, we blijven jullie volgen en genieten mee.
    :)groeten Aliwen

• 20 Oktober 2009 - 19:47

Hvandorp@hetnet.nl:

Ik wil jullie nogmaals heel veel plezier wensen. Geniet ervan. Wij hadden Lara een paar dagen en het was erg gezellig.Dit is niet bepaald een reactie, maar die komt later wel. Liefs Hanneke

• 21 Oktober 2009 - 10:47

Lily Pieters:

lilypieters@hotmail.com Zou ook graag jullie reisverslag gemaild krijgen, hoop dat het lukt. Verder een hele goede reis en veel plezier ook voor jullie metgezellen Lieve groetjes, Lily

• 25 Oktober 2009 - 09:40

Oliva@planet.nl:

Lieve reizigers, We genieten weer van jullie verhalen terwijl hier buiten de regen miezert en het al behoorlijk koud is. We hadden een druk weekend met kindertjes van Tymen Kjell, veel ongelukjes in bed en veel poep en plas. Een opluchting als ze weer heelhuids weg zijn. Gisteren mijn jaarclub hier voor de lunch 10 dames. Ik had bij Jeroen van Lage Vuursche 3 hartege taarten besteld: een reuze idee en lekker. Veel liefs ook aan de anderen Tymen en Oliva